Συνάξεις με θέμα «Τα θεμέλια της οικογένειας»
Συνάξεις με θέμα «Τα θεμέλια της οικογένειας»
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν δύο συνάξεις στον Ιερό Προσκυνηματικό Ναό Παναγίας Σουμελά Ασπροπύργου και στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αχαρνών τα απογεύματα της Τετάρτης και της Παρασκευής αντιστοίχως, με κεντρική εισήγηση του Σεβασμιωτάτου και θέμα «Τα θεμέλια της οικογένειας».
Ο Επίσκοπός μας ανέλυσε το θέμα με βάση τον ορθόδοξο τρόπο σκέψης και ζωής, επικαλούμενος τους αγάμους Αγίους Παύλο τον Απόστολο και Ιωάννη τον Χρυσόστομο, οι οποίοι, καίτοι άγαμοι, έχουν διδάξει πολλά για το θέμα της οικογένειας. Η εισήγηση είχε ως διακριτές ενότητες την σημασία του θεμελιωμένου γάμου για την πρόοδο της κοινωνίας, την διάκριση των συναισθημάτων της αγάπης και του έρωτα, την διάκριση μεταξύ της ευλογημένης σαρκικής επαφής και του σωματικού πάθους. Επίσης, έγινε αναφορά στα στάδια του Μυστηρίου του Γάμου, στον ορισμό του Μυστηρίου, στην εξάρτηση της συμπεριφοράς των παιδιών από αυτή των γονέων, καθώς και στην γνωστή παροιμία «στον γάμο τρίτος δεν χωρεί», με τον Σεβασμιώτατο να κάνει την διαφοροποίηση ότι ο μόνος τρίτος που χωράει είναι ο πνευματικός και συγκεκριμένα ο διακριτικός και μόνο.
Η εισήγηση έληξε με το συμπέρασμα ότι τα θεμέλια της οικογένειας δεν είναι άλλα από τις αρχές με τις οποίες ο Χριστός μέσω του Ευαγγελίου μας προτρέπει να ζήσουμε.
Οι συνάξεις έκλεισαν με συζήτηση πάνω στα ερωτήματα των ακροατών σε οικείο κλίμα.

Η εορτή των Αγίου Δημητρίου και Νέστορος στη Θεσσαλονίκη
Η εορτή των Αγίου Δημητρίου και Νέστορος στη Θεσσαλονίκη
Στην συμπρωτεύουσα πόλη της Θεσσαλονίκης βρέθηκε τη Δευτέρα ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Χρυσόστομος για το διήμερο της μνήμης του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου, του και πολιούχου της πόλεως. Επίκεντρο της πανηγύρεως αποτέλεσε ο Καθεδρικός Ιερός Ναός Αγίων Τριών Ιεραρχών.
Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου γιὰ τὴν Κυριακὴ ΣΤ΄ Λουκᾶ
Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου γιὰ τὴν Κυριακὴ ΣΤ΄ Λουκᾶ
Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
Βασικὴ θέση στὴ σημερινὴ εὐαγγελικὴ ἱστορία, τὴν ὁποία ἀκούσαμε καὶ ἀπὸ τὸν Εὐαγγελιστῆ Ματθαῖο τὴν Ε΄ Κυριακὴ μετὰ τὴν Πεντηκοστή, κατέχει ἡ ἔννοια τῆς παρανομίας. Ὅλοι κατανοοῦμε καὶ γνωρίζουμε ὅτι παρανομία εἶναι ἡ ἀπείθεια πρὸς τοὺς νόμους, εἴτε τοὺς θείους, εἴτε τοὺς κοσμικούς, ἡ ὁποία δέχεται -κατὰ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο- «τὴν ἔνδικον μισθαποδοσίαν». Ἀνὰ τοὺς αἰῶνες, πολλὰ συστήματα ἀπονομῆς τῆς δικαιοσύνης θέσπισαν μέτρα κατὰ τῆς παρανομίας γιὰ νὰ ἐπιβάλουν τὴν τάξη. Γιατί, ὅμως, ἡ παρανομία συνεχίζει νὰ ὑφίσταται; Δὲν ἀντιλαμβάνονται οἱ ἄνθρωποι τὰ δυσάρεστα ἀποτελέσματά της;