2b.jpg

Το έργο «Ντ΄ ἔθαψα ΄κ΄ ἐνέσπαλα», ταπεινή συμβολή της Μητροπόλεώς μας στην ιστορική μνήμη της Γενοκτονίας

Σάββατο18Μάιος2024

Το έργο «Ντ΄ ἔθαψα ΄κ΄ ἐνέσπαλα», ταπεινή συμβολή της Μητροπόλεώς μας στην ιστορική μνήμη της Γενοκτονίας

     Η Ελληνική Πολιτεία έχει ορίσει την 19η Μαΐου εκάστου έτους, ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, οι οποίοι κατά προσέγγιση ανέρχονται σε 353.000.

18 5 GALAXIAS 2 1 of 62

   Η Ιερά Μητρόπολις Αττικής και Βοιωτίας, φέροντας στους ώμους της προσφυγικό πληθυσμό, από πολλών ήδη ετών τιμά και δέεται υπέρ αναπαύσεως των 353.000 ανθρωπίνων ψυχών. Μνημονεύει δε το έγκλημα της Γενοκτονίας, ζητώντας την αναγνώρισή της από όλους και κυρίως την παραδοχή της ως μέγιστου εγκλήματος από την αυτουργό Τουρκία.
   Μέσα στις δράσεις διατήρησης της ιστορικής μνήμης προστέθηκε μία ακόμη εκδήλωση, με τίτλο «Ντ΄ έθαψα ΄κ΄ ενέσπαλα», που σημαίνει «Αυτούς που έθαψα, δεν τους ξέχασα». Ο τίτλος, παρμένος από το πεφιλημένο ποντιακό άσμα «Την Πατρίδα μ΄ έχασα», έχει ευθεία αναφορά στους γέροντες και τις γερόντισσες, τους άνδρες, τις γυναίκες και τα αγνά βρέφη που έχασαν τη ζωή τους κατά την Γενοκτονία. Μπορεί να κείτονται στα αιματοβαμμένα χώματα του Πόντου, αλλά οι νεο-Έλληνες και όχι μόνο οι Πόντιοι, τους θυμόμαστε διότι αποτελεί ιερό μας χρεός υπέρ της ειρήνης, υπέρ της ανθρωπότητας.
   Την σεμνή εκδήλωση στέγασε για ακόμη μια φορά, το ευγενώς παραχωρηθέν από τον Δήμο Ασπροπύργου Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Γαλαξίας».

Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου γιὰ τὴν Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων 2024

Σάββατο18Μάιος2024

Μήνυμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου γιὰ τὴν Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων 2024

DSC 8970

γαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

   Χριστὸς Ἀνέστη!

   Σήμερα, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ μὲ ἕναν ξεχωριστὸ τρόπο τὴν μνήμη τῶν ἀνδρῶν, οἱ ὁποῖοι συνέβαλαν στὴν θεόσωμη ταφὴ τοῦ Κυρίου, καὶ τῶν γυναικῶν, οἱ ὁποῖες, σύμφωνα μὲ τὸ ἔθιμο τῶν Ἰουδαίων, ἔσπευσαν νὰ ἀλείψουν τὸ ζωοποιὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ μὲ μύρα, γιὰ αὐτὸ καὶ ὀνομάσθηκαν Μυροφόρες. Τὰ πρόσωπα αὐτὰ ὑπηρέτησαν τὸν Χριστὸ μὲ θυσιαστικὸ πνεῦμα, γιὰ αὐτὸ καὶ ἡ Ἐκκλησία εὐγνωμονοῦσα, ἀφιερώνει τὴν τρίτη Κυριακὴ ἀπὸ τὸ Πάσχα σὲ αὐτά.

   Οἱ μὲν Ἅγιοι κηδευτές, ὁ Ἰωσὴφ καὶ ὁ Νικόδημος, παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἦταν κρυφοὶ Μαθητὲς τοῦ Κυρίου καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν εἶχαν τὴν εὐκαιρία τῆς συνεχοῦς συναναστροφῆς μαζί Του, ἐντούτοις εἶχαν καταλάβει καρδιακὰ ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ὁ Χριστός, σὲ ἀντίθεση μὲ τὸν μαθητὴ ἐκεῖνο, ὁ ὁποῖος καὶ εὐεργετήθηκε καὶ τοῦ ἀποστολικοῦ ἀξιώματος ἀξιώθηκε καὶ θαύματα εἶδε ἀπὸ τὸν Ἰησοῦ, συναναστρεφόμενος καθημερινὰ μαζί Του, μὰ «οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι». Δὲν ἤθελε νὰ καταλάβει ὅτι ὁ Διδάσκαλός Του ἦταν ὁ Θεός. Πρόκειται γιὰ τὸν Ἰούδα, τὰ πάθη τοῦ ὁποίου, ἡ καχυποψία, ἡ φιλαργυρία, ὁ φθόνος, ἡ δολιότητα, τὸν ὁδήγησαν ὄχι μόνο στὴν Σταύρωση τοῦ Θεανθρώπου, ἀλλὰ καὶ σὲ αὐτὴν τὴν τραγικὴ αὐτοκτονία. Οἱ ἄδολοι, ὅμως, Μαθητὲς Ἰωσὴφ καὶ Νικόδημος, εἶχαν προσεγγίσει τὸν Χριστό μας ὄχι ὡς Ἰοῦδες, ἀλλὰ μὲ ἁγνότητα, μὲ ἀγάπη πρὸς Ἐκεῖνον ποὺ μέχρι τότε ὁμοιός Του δὲν εἶχε βρεθεῖ. Γιὰ τὸν λόγο αὐτό, παρέμειναν κοντά Του μέχρι τὸ Σταυρικὸ τέλος, ἀλλὰ καὶ μετὰ τὸ τέλος, τὸ ὁποῖο, κατὸπιν, ἀποτέλεσε τὴν ἀρχὴ τῆς δικῆς μας ζωῆς. Βλέποντας τὸ μέγεθος τῆς Θυσίας τοῦ Διδασκάλου Τους, ξέχασαν καὶ τὸν φόβο τῶν Ἰουδαίων καὶ τὴν κοσμικὴ ἐξουσία. Δὲν λογάριασαν τὴν κοινωνική τους θέση μέσα στὴν ἰουδαϊκὴ κοινωνία καὶ ἔσπευσαν νὰ αἰτηθοῦν τὸ νεκρό, μὰ ζωοποιὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καὶ ὕστερα νὰ κηδεύσουν μὲ τὸν πρέποντα σεβασμὸ Ἐκεῖνον «τὸν Ὁποῖο βλέποντας ὁ ἥλιος στὸν Σταυρό, τυλίχθηκε στὸ σκοτάδι», ὅπως ψάλλει ὁ ὑμνωδός. Γιὰ αὐτή τους τὴν πράξη, μνημονεύονται καὶ θὰ μνημονεύονται εἰς τοὺς αἰώνας, διότι στὴν Ἐκκλησία δεσπόζει ἡ εὐγνωμοσύνη, ἄσχετα ἂν τὰ πρόσωπα τῆς Ἐκκλησίας πολλάκις ἀγνοοῦν αὐτὴ τὴν ἀρετή. Ἡ Ἐκκλησία γνωρίζει νὰ τιμᾶ ἐκείνους ποὺ ἐργάσθηκαν τὸ ἀγαθὸ ὑπηρετῶντας Χριστό.

   Τὸ ἴδιο ἔπραξε μὲ τὶς Μυροφόρες γυναῖκες. Οἱ γυναῖκες ἐκεῖνες, πλάσματα εὐαίσθητα, ἀδύναμα κατὰ τὴν φύση τους, ὑπερέβησαν τοὺς ἴδιους τοὺς Ἀποστόλους. Διότι, ὅλοι οἱ Ἀπόστολοι ἐκτὸς τοῦ Θεολόγου Ἰωάννου, ἐν ὅσῳ διαδραματίζονταν τὰ γεγονότα τοῦ Θείου Πάθους, δείλιασαν, φοβήθηκαν τοὺς Ἰουδαίους καὶ παρέμειναν ἔγκλειστοι. Αὐτὲς οἱ γυναῖκες ὅμως, παρέμειναν ἐκεῖ. Πλάι στὸν Γλυκύτατο Νυμφίο τῆς Ἐκκλησίας. Ἀτενίζοντάς Τον νὰ σώζει τὴν ἀνθρωπότητα πάνω στὸν Σταυρό.

   κτὸς αὐτοῦ, οἱ Μυροφόρες τὴν Κυριακὴ τοῦ Πάσχα, «τῇ μιᾷ τῶν Σαββάτων», πρὶν ἀνατείλει ὁ ἥλιος, ἔχοντας ἀγοράσει ἀκριβὰ ἀρώματα πορεύθηκαν πρὸς τὸν Τάφο γιὰ νὰ ἀλείψουν μὲ μύρα τὸ ἄχραντο Σῶμα, δίχως νὰ γνωρίζουν ἂν θὰ ἀντιμετωπίσουν τὴν ἐπιθετικότητα τῶν στρατιωτῶν ποὺ φύλασσαν τὸν Τάφο. Στὴν πορεία, μὲ πολὺ ἀγωνία σκέπτονταν: «ποιός θὰ ἀποκυλίσει τὸν λίθο ἀπὸ τὴν πόρτα τοῦ μνημείου;». Ὁ λίθος ἦταν πολὺ μεγάλος καὶ ἡ σκέψη ὅτι δὲν θὰ τὰ κατάφερναν τὶς ταλαιπωροῦσε. Ἐντούτοις, δὲν ἔκαναν πίσω. Προχώρησαν πρὸς τὸν Τάφο καὶ τί νὰ δοῦν; Αὐτὸ ποὺ δὲν φαντάζονταν, ἀλλὰ ἡ ψυχή τους λαχταροῦσε. Ὁ λίθος, ἡ μεγάλη καὶ βαριὰ πέτρα ἦταν ἀποκεκυλισμένη καὶ τὸ Σῶμα δὲν ἦταν μέσα, παρὰ μόνο τὸ νεκρικὸ σάβανο. Ἔντρομες, σκέφθηκαν ὅτι ἴσως κάποιοι ἔκλεψαν τὸ Σῶμα. Εὐθύς, ὅμως, «εἶδαν νεανίσκον, περιβεβλημένον στολὴν λευκὴν» καὶ τοὺς κατέλαβε θάμβος. Ἄγγελος Κυρίου διεμήνυσε σὲ αὐτὲς ὅτι ὁ Χριστὸς Ἀνέστη! Τέλος ἡ θλίψη καὶ ἡ ἀγωνία! Ὁ θάνατος ἀκυρώθηκε καὶ μὶα νέα ζωὴ ξεκινᾶ! Ἡ Ἀνάστασή Του ἔφερε «ἄλλης βιοτῆς τῆς αἰωνίου ἀπαρχήν», γιὰ τὴν ὁποία ὑμνοῦμε τὸν αἴτιον, τὸν Σωτήρα Χριστό.

   Τιμήθηκαν, λοιπόν, γιὰ τὴν ἀφοσίωσή τους οἱ Μυροφόρες, γιὰ αὐτὸ καὶ πρῶτες ἀξιώθηκαν τοῦ μηνύματος τῆς Ἀναστάσεως ὄχι μόνο ἀπὸ τὸν Ἄγγελο, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Ἀναστάντα Χριστό. Ἀπὸ Ἐκεῖνον ἄκουσαν τὸ κοσμοχαρμόσυνο: «Χαίρετε»! Χαρὰ νὰ ἔχετε γιατὶ εἶμαι μαζί σας. Εἶμαι ἐδώ. Ὅπως ἐσεῖς δίπλα στὸν πόνο μου, ἔτσι καὶ Ἐγὼ πλάι στοὺς δικούς σας πόνους. Χαρὰ νὰ ἔχετε!

   Αὐτὸ ποὺ πρέπει ἄπαντες νὰ προσέξουμε εἶναι ἡ πορεία τῶν Μυροφόρων πρὸς τὸν Τάφο, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ διαχρονικὴ μικρογραφία τῆς ζωῆς τοῦ Χριστιανοῦ.

   πως οἱ Μυροφόρες, ἔτσι καὶ ἐμεῖς βαδίζουμε πρὸς τὸν Χριστὸ καὶ στὴν πορεία ἀναλογιζόμαστε: «πῶς θὰ ὑπερβῶ τὰ ἐμπόδια; Πῶς θὰ ἀνταπεξέλθω; Ἂν πλησιάσω τὸν στόχο, θὰ μπορέσω νὰ τὸν ὁλοκληρώσω;». Ὅλα αὐτὰ σκεφτόμαστε καὶ μᾶς καταλαμβάνει συχνὰ ἄγχος καὶ πίεση. Δικαιολογημένα αὐτά. Δὲν πρέπει, ὅμως, νὰ σταθοῦν αἰτία γιὰ νὰ κάνουμε πίσω. Πρέπει μὲ θάρρος, μὲ ἐλπίδα καὶ πίστη νὰ συνεχίσουμε τὴν πορεία μας. Νὰ προχωρήσουμε μπροστά. Καὶ ὅταν φθάσουμε, θὰ δοῦμε ὅτι κανένας λίθος δὲν θὰ μπορέσει νὰ σταθεῖ ἐμπόδιο στὸν στόχο μας, διότι Ἐκεῖνος ποὺ εἶχε τὴν δύναμη νὰ καταργήσει τὸν θάνατο, ἔχει τὴν δύναμη νὰ καταργήσει καὶ τοὺς λίθους καὶ τὰ προσκόμματα. Αὐτὴ εἶναι ἡ πίστη μας. Μᾶς ὠθεῖ νὰ προχωροῦμε μπροστὰ δίχως φόβο, μὰ μὲ Χαρὰ καὶ Εἰρήνη.

Εὐχή μου, αὐτὴ ἡ Χαρὰ καὶ ἡ Εἰρήνη νὰ συνοδεύουν ὅλους μας.

Ἀληθῶς Ἀνέστη ὁ Κύριος!

Ὁ Ἐπίσκοπός σας,

 ὁ  Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας Χρυσόστομος

 

 

 

Ὁμιλία Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου κατὰ τὴν ἐκδήλωση μνήμης τῆς Γενοκτονίας «Ντ΄ ἔθαψα ΄κ΄ ἐνέσπαλα», Δημοτικὸ Κινηματοθέατρο Ἀσπροπύργου «Γαλαξίας», 18/5/2024

Σάββατο18Μάιος2024

Ὁμιλία Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου κατὰ τὴν ἐκδήλωση μνήμης τῆς Γενοκτονίας «Ντ΄ ἔθαψα ΄κ΄ ἐνέσπαλα», Δημοτικὸ Κινηματοθέατρο Ἀσπροπύργου «Γαλαξίας», 18/5/2024

 436252433 3770065436653847 1055198064482660592 n

Σεβαστοὶ Πατέρες, Ὁσιώτατες Μοναχές,

ξιότιμε κύριε Δήμαρχε τῆς πόλεώς μας καὶ μέλη τῆς τοπικῆς αὐτοδιοικήσεως,

γαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

           Χριστὸς ἀνέστη!

       κούσαμε πρὶν λίγο, στὴν ὡραῖα αὐτὴ προβολή, ὅτι 353.000 ἀθῶα θύματα ζητοῦν δικαίωση. Πάντοτε στοὺς λόγους περὶ Γενοκτονίας γίνεται ἀναφορὰ στὸν ἀριθμὸ τῶν ἀδικοχαμένων θυμάτων. Ἔχουμε ἀναλογισθεῖ τὶ σημαίνει «353.000 θύματα»; Δὲν εἶναι ἁπλὰ ἕνας ἀριθμός. Εἶναι 353.000 ἄνθρωποι σὰν ἐμᾶς, μὲ τὶς ἐλπίδες τους, τὰ ὄνειρά τους, τὶς ἱστορίες τους, τὴν ἀγάπη τους γιὰ ζωή. Εἶναι πατεράδες, μανάδες, ἀδέρφια, γιοὶ καὶ θυγατέρες, παπποῦδες καὶ γιαγιάδες, γιὰ αὐτὸ καὶ ὅσοι ἐπέζησαν μετὰ τὶς σφαγές, ἔχοντας ἀφήσει πίσω στὴν Πατρίδα νεκροὺς τοὺς ἀγαπημένους τους, ὑπέφεραν διπλά. 

           Αὐτά, λοιπόν, τὰ θύματα, οἱ πρόγονοι ἢ συγγενεῖς τῶν περισσότερων ποὺ βρίσκονται στὴν αἴθουσα αὐτή, ζητοῦν δικαίωση. 

        δικαίωση θὰ ἔρθει ὅταν ἡ γειτονικὴ χώρα, ἡ αὐτουργὸς τῆς Γενοκτονίας τριῶν λαῶν, τῶν Ἑλλήνων τῆς Ἀνατολῆς, τῶν Ἀρμενίων καὶ τῶν Ἀσσυρίων, ἀποδεχθεῖ τὸ ἔγκλημα καὶ ζητήσει ἐπιτέλους συγγνώμη. Ἐφόσον δὲν εἶναι ἡ τωρινὴ ἡγεσία τῆς Τουρκίας ὑπεύθυνη γιὰ τὴν σφαγὴ ἑκατοντάδων χιλιάδων ἀνθρώπων, γιὰ ποιό λόγο παραμένει πεισματικὰ στὴν ἄρνηση τῆς Γενοκτονίας; Τὸ ὅτι ὄχι μόνο ἀρνεῖται νὰ παραδεχθεῖ τὸ ἔγκλημα ποὺ διέπραξε ὁ Κεμὰλ καὶ οἱ Νεότουρκοι μόλις πρὶν ἕναν αἰώνα, ἀλλὰ καὶ χρηματοδοτεῖ τὴν προπαγάνδα ὅτι τὰ θύματα ἦταν δῆθεν ἀπώλειες πολέμου, δηλώνει ξεκάθαρα ὅτι καὶ ἡ σημερινὴ ἡγεσία εἶναι ἴδια ἰδεολογικὰ μὲ αὐτὴν τοῦ περασμένου αἰώνα· ἴδια καὶ μὲ αὐτὴν ποὺ πρὶν ἀκριβῶς 50 χρόνια εἰσέβαλε στὴν Κύπρο γιὰ νὰ πραγματοποιήσει ἄλλη μία Γενοκτονία, ἄσχετα ἂν δὲν κατάφερε νὰ τὴν ὁλοκληρώσει. 

        Τὸ ὅτι ὡς Ἕλληνες (ἔστω ἐμεῖς οἱ μικροί, γιατὶ οἱ μεγάλοι, ὅπως εἴδαμε πρὶν λίγες μέρες, πόρρω ἀπέχουν ἀπὸ τὴν διεκδίκηση τῶν ἐθνικῶν μας συμφερόντων), τὸ ὅτι ἐμεῖς ἀπαιτοῦμε ἡ Τουρκία νὰ ζητήσει ἀφενὸς συγγνώμη γιὰ τὴν Γενοκτονία καὶ ἀφετέρου νὰ ἀποσύρει τὸν στρατὸ κατοχῆς ἀπὸ τὴν μαρτυρικὴ Κύπρο, δὲν ἀποτελεῖ μία προσπάθεια νὰ πάρουμε ἐκδίκηση. Οὔτως ἢ ἄλλως, οἱ νεκροί μας δὲν γυρίζουν πίσω. Αὐτὸ ποὺ θέλουμε εἶναι νὰ ἐξασφαλίσουμε τὴν εἰρήνη γιὰ τὸ μέλλον μας, γιὰ τὸ μέλλον τῶν παιδιῶν μας. Διότι αὐτὸς ποὺ εἶναι καὶ μία καὶ δύο καὶ τρεῖς φορὲς γενοκτόνος, παράνομος εἰσβολέας καὶ σφαγέας, καὶ μὲ τὴν πάροδο τῶν ἐτῶν, ἐπειδὴ δὲν ἔχει τὶ ἄλλο νὰ ἐξοντώσει, προσπαθεῖ νὰ ἀφαιρέσει κάθε ρωμαίικο στοιχεῖο ἀπὸ τὴν χώρα του, μετατρέποντας τὴν Ἁγια-Σοφιὰ καὶ τὴ Μονὴ τῆς Χώρας σὲ τζαμιά, εἶναι καὶ γιὰ τὸ παρὸν καὶ γιὰ τὸ μέλλον ἀναξιόπιστος καὶ περιμένει τὴν ὥρα καὶ τὴ στιγμὴ νὰ διασαλεύσει τὴν εἰρήνη. 

        Τώρα, ὅσον ἀφορᾶ ἐμᾶς, τοὺς ταπεινούς. Γιὰ νὰ ἀποδώσουμε τὴν πρέπουσα τιμὴ στοὺς νεκρούς μας, ἔχουμε καθῆκον νὰ τοὺς θυμόμαστε ὄχι μόνο μία φορὰ τὸν χρόνο, ἀλλὰ σὲ κάθε Θεία Λειτουργία νὰ ἱκετεύουμε γιὰ τὴν ἀνάπαυσή τους. Τί ζητοῦν ἀπὸ ἐμᾶς οἱ ἀθῶες ψυχὲς τῶν σφαγιασθέντων; Νὰ μὴν τοὺς ξεχάσουμε ποτὲ καὶ νὰ θυμόμαστε πάντοτε ὅτι ἂν ὑπῆρχε ἕνας λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο ὑπέφεραν τὰ πάνδεινα καὶ σφαγιάσθηκαν, αὐτὸς εἶναι τὸ ὅτι κράτησαν τὴν ρωμαίικη ταυτότητά τους. Παρέμειναν Χριστιανοὶ καὶ Ἕλληνες. Δὲν καταδέχθηκαν νὰ τουρκέψουν. Αὐτοὶ πέθαναν γιὰ αὐτὸ ποὺ ἦταν, Χριστιανοὶ καὶ Ἕλληνες, καὶ βλέπουμε σήμερα πολλοὺς νὰ παραδίδουν ἀπὸ μόνοι τους τὰ δύο αὐτὰ ἱερὰ τοῦ Γένους μας καὶ μάλιστα τὴν στιγμὴ ποὺ οἱ γείτονες παραμονεύουν. Καιρὸς γιὰ ἀφύπνιση καὶ πνευματικὴ ἐγρήγορση! Πεντακόσια χρόνια σκλαβιᾶς, οἱ πρόγονοί μας γέμιζαν ἀσφυκτικὰ τὶς Ἐκκλησίες ὑπὸ τὸν φόβο τοῦ μαχαιριοῦ. Τώρα ποὺ εἴμαστε σχετικὰ ἐλεύθεροι, γιατί τέτοια χαλάρωση τῶν δεσμῶν μας μὲ τὴν Μάνα μας τὴν Ἐκκλησία;

        Καυχώμαστε γιὰ τὴν καταγωγή μας καὶ πολὺ καλὰ κάνουμε. Ἀνταποκρινόμαστε, ὅμως, στὴν ἀποστολή μας; Ξέρουμε τὴν ἱστορία μας, τὰ ἤθη μας, τὰ ἔθιμά μας; Οἱ νέοι γονεῖς, διδάσκετε στὰ παιδιά σας ὅτι φέρουν στὶς πλάτες τους τριῶν χιλιάδων ἐτῶν ἱστορία στὴν ὁποία πρέπει νὰ φανοῦν ἀντάξια; Ἀλίμονό μας ἂν ξεχάσουμε ποιοὶ εἴμαστε καὶ δὲν μεταδώσουμε στὶς νεότερες γενιὲς τὴν ἀλήθεια. 

        Ξέρετε τί ὠφέλιμα πράγματα ἔχει νὰ μᾶς διδάξει ἡ ἀλήθεια; Ἕνα ἐνδεικτικὸ παράδειγμα θὰ σᾶς δώσω. Σήμερα λέμε ὅτι οἱ νέοι δὲν ἔχουν πρότυπα νὰ ὁμοιάσουν. Ἡ ἱστορία ἔχει ἄπειρα πρότυπα. Τὸν Δεκέμβριο τοῦ 1922, στὸ ποντιακὸ χωριὸ Ἐζενούζ, ὁ ὁπλαρχηγὸς Ἀναστάσιος Παπαδόπουλος ἢ ἀλλιῶς Κοτζά-Αναστάς, ὁ «Κολοκοτρώνης τοῦ Πόντου», καθὼς συνόδευε ἄμαχο πληθυσμό, ἔλαβε τὴν εἴδηση ὅτι πλησιάζει τουρκικὸ ἀπόσπασμα. Τότε, διέταξε ἀντάρτες νὰ ὁδηγήσουν τοὺς ἀμάχους σὲ ἀσφαλὲς μέρος καὶ ἔκατσε πίσω μὲ λίγους ἄνδρες γιὰ νὰ καθυστερήσουν τοὺς Τούρκους. Θυσίασαν τὴ ζωή τους γιὰ νὰ σωθοῦν οἱ ἄμαχοι.

        Προσωπικός μου πόθος νὰ εἴμαστε κὶ ἐμεῖς τέτοιοι Ἕλληνες, τῆς θυσίας καὶ τῆς ἀδελφοσύνης! Νὰ ἀναλωνόμαστε μὲ ἀγάπη ὁ ἕνας γιὰ τὸν ἄλλο, ἀφήνοντας στὴν ἄκρη τὶς μικροπρέπειες. Κάθε φορὰ ποὺ δίναμε σημασία σ΄ αὐτές, τὰ πράγματα πήγαιναν ἀπ΄ τὸ κακὸ στὸ χειρότερο. Ἡ ἑνότητα ἦταν αὐτὴ ποὺ κράτησε στὰ δύσκολα τοὺς Ἕλληνες Ἕλληνες καὶ τοὺς κατέστησε μεγάλους καὶ τρανοὺς ἀκόμη καὶ στὴν περίοδο τῆς σκλαβιᾶς. 

       γαπητοὶ ἀδελφοί μου, ἐπιστροφὴ στὶς ρίζες μας καὶ ἂς κρατᾶμε πολὺ ψηλὰ τὰ λάβαρα τῆς πίστης καὶ τῆς φιλοπατρίας, ἂν θέλουμε νὰ ἀνατείλουν καλύτερες μέρες!

Εκδήλωση μνήμης Γενοκτονίας στις Αχαρνές

Παρασκευή17Μάιος2024

Εκδήλωση μνήμης Γενοκτονίας στις Αχαρνές

    Εκδήλωση μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου πραγματοποιήθηκε απόψε στις Αχαρνές από τον Δήμο Αχαρνών και τον Σύλλογο Ποντίων Αχαρνών «Καπετάν Ευκλείδης»

17 5 24 EYKLEIDIS 1 of 46

   Αρχικά, στον Ποντιακό Σύλλογο της περιοχής, ενώπιον της προτομής του μεγάλου οπλαρχηγού της Σάντας, Ευκλείδη Κουρτίδη, τελέσθηκε Τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των θυμάτων της Γενοκτονίας και των ηρωικώς αγωνισαμένων υπέρ της σωτηρίας των αμάχων, από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Χρυσόστομο.